gry online

24.04.2016

Wytrawna tarta z gruszkami i serem pleśniowym






Lubię tarty, zarówno w wersji słodkiej jak i słonej.
Moim wytrawnym faworytem od lat jest tarta z cebulą z przepisu Tessy Capponi-Borawskiej, który pochodzi z Jej książki - 'Moja kuchnia pachnąca bazylią' , a który podałam  TU-klik.
Kiedyś zamieściłam też przepis na pyszną, słodką tartę z gruszkami wg Neli Rubinstein (TU-klik).
Ta, o której dzisiaj mowa, to wersja słona tarty gruszkowej.  Do zalewy śmietanowej użyłam sera pleśniowego Lazur ale może być każdy inny z niebieską pleśnią (np Farm d'Ambert, Sant Agur, Gorgonzola). To pyszne danie na ciepłą kolację ale na zimno także smakuje wybornie.
Polecam!




TARTA Z GRUSZKAMI I SEREM PLEŚNIOWYM
/forma o śr. 28cm/

ciasto:
*  250 g mąki pszennej
*  125 g masła
*  1 jajko
*  2 łyzki zimnej wody
*  szczypta soli
Zarobić szybko kruche ciasto, zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez ok 30 minut.

na wierzch:
*  300 ml kwaśnej śmietany
*  2 jajka
*  sól, pieprz
Wszystko wymieszać rózgą, doprawiając solą i pieprzem.

oraz:
*  3 lub 4 gruszki
*  200 g sera z niebieską pleśnią
*  garść orzechów włoskich

Formę posmarować masłem, wyłożyć rozwałkowanym ciastem - dno i brzegi.  Widelcem nakłuć ciasto i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180stC na 20 minut.  
Na podpieczone ciasto pokruszyć ser pleśniowy, zalać zalewą śmietanową.  Ułożyć kawałki obranych i pokrojonych gruszek.  Posypać orzechami.
Wstawić do piekarnika - 180stC - na 50 minut.
Smacznego!



*


5 komentarzy:

  1. Co sie dzieje ???
    Czyzby Swiat Muzyki gasl ?
    Kolejny Wielki Pan, rythm Saul odchodzi ... Billy Paul :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu od razu gasł? Ludzie odchodzą... tak było, jest i będzie... muzycy też ludzie z krwi i kości, też chorują i umierają :(

      Usuń
    2. no dobrze, racja ale tak nagle tyle wielkich nazwisk ? a do konca roku jeszcze daleko :(
      poza tym dzisiejsze czasy nie tworza tak wielkich ikon jak lata 70 czy 80 te, malo jest prawdziwych MUZYKOW :(

      Usuń
  2. Tarty Kasiu to i ja uwielbiam, cebulową najbardziej:). Muszę koniecznie spróbować Twojej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez lubię tarty, ta cebulowa o której napisałam jest pyszna :)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...